تعیین سطح ریسک مناسب برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه

آیا به خرید خانه دوم فکر کرده اید؟

 یک ملک ثانویه می تواند یک سرمایه گذاری عالی در آینده شما باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند درآمد بیشتری کسب کنید و از زندگی روزمره دور شوید. اگر به خرید خانه دوم فکر کرده اید، در اینجا چند ملاحظه به همراه نکاتی برای شروع وجود دارد که توسط املاک زندی گرد آوری شده است.

کجا خانه دوم بخریم

تصمیم گیری در مورد محل خرید ملک بعدی یک تصمیم مهم است. آیا باید خانه ای نزدیک به خانواده خود داشته باشید؟ یا اینکه یکی را در ساحل، کوهستان یا شهری که دوست دارید ترجیح می دهید؟ مهم است که در مورد مکان ها با همسر و سایر اعضای خانواده که ممکن است در این تصمیم مشارکت داشته باشند صحبت کنید. از آنجا، زمانی را صرف تحقیق در مورد بهترین محله های محلی کنید. با یک مشاور املاک محلی در تهران شریک شوید تا بهترین مناطق را برای خانه دوم پیدا کنید.

راهنمای چگونگی خرید دومین خانه و آپارتمان شخصی

به علاوه، این کار اولین مرحله از فرآیند خرید خانه در تهران ، یعنی پیش تأیید را بسیار آسان‌تر می‌کند. انجام تحقیقات پیش از موعد در مورد مکان جدید خود، همکاری با یک مشاور املاک در آن منطقه و محاسبه امور مالی خود در منطقه جدید، ابتکار اولیه را به وام دهنده شما نشان می دهد که فرآیند وام مسکن برای ملک دوم خود را طی می کنید.

موارد استفاده برای خانه دوم

برخی از خریداران در ایران پیش از خرید، چشم انداز روشنی برای خانه دوم خود دارند، اما اگر مطمئن نیستید مشکلی نیست. گزینه های خود را در نظر بگیرید – حتی ممکن است مکان شما را تغییر دهد. مهم است که توجه داشته باشید که با Rocket Mortgage®، اگر ملک برای حداکثر 180 روز در یک سال تقویمی اجاره داده شود، ممکن است به عنوان خانه دوم واجد شرایط شود. همچنین باید 14 روز یا 10 درصد از روزهای اجاره ملک، هر کدام بیشتر باشد، در خانه اقامت کنید.

خانه تعطیلات:

 اگر خانواده پرجمعیتی دارید، اغلب اوقات به تعطیلات می‌روید، یا به سادگی می‌خواهید مکان خود را به خانه برسانید، ممکن است یک ملک برای تعطیلات همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. شما باید مکانی را انتخاب کنید که دوست دارید بازدید و کاوش کنید. برای بسیاری، وام های جامبو یا وام های معمولی بهترین گزینه برای رهن خانه تعطیلات هستند. مهم است که به یاد داشته باشید این فرآیند وام مسکن مشابه گرفتن وام در خانه اصلی شما است، فقط با شرایط کمی سخت تر.

اقامت ثانویه:

 آیا شغل شما به مقدار زیادی سفر یا زمان سپری شده در شهر دیگری نیاز دارد؟ ممکن است استفاده از ملک خود را به عنوان یک اقامتگاه ثانویه در نظر بگیرید.

املاک سرمایه گذاری:

 برخی از مالکان خانه دوم را به عنوان ملک سرمایه گذاری خریداری می کنند . به طور معمول، این به معنای ورق زدن و فروش مجدد خانه یا تبدیل آن به ملک اجاره ای است. املاک سرمایه گذاری برای خانه های دوم نیازمندی ها و نرخ های وام مسکن متفاوتی دارند. به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان خانه نمی توانند از وام های بزرگ برای تامین مالی یک ملک سرمایه گذاری استفاده کنند، زیرا بسیاری از وام دهندگان اگر بیش از 14 روز در سال اجاره داده شوند، آن را یک “سرمایه گذاری” می دانند.

چالش های پیدا کردن خریدار مناسب در بازار مسکن

این برخلاف وام معمولی است که می توانید خانه دوم خود را تا 6 ماه اجاره کنید. وام های تحت حمایت فدرال مانند وام های FHA و وام های VA نیز قابل بحث نیستند. اطمینان حاصل کنید که در مورد جزئیات با متخصص وام مسکن خود صحبت کنید تا مطمئن شوید وام مسکن شما با اهداف شما مطابقت دارد. در Rocket Mortgage، می‌توانید یک وام جامبو دریافت کنیددر یک ملک سرمایه گذاری که با 20% پیش پرداخت بسته به تعداد واحدهای مورد نظر شما شروع می شود.

آیا می توانم خانه دوم را بپردازم؟

آیا وضعیت مالی شما در حدی است که بتوانید خانه دومی بخرید؟ حتی اگر قصد دارید درآمد اجاره را از ملک جمع آوری کنید، باید مطمئن باشید که خریدی است که می توانید از پس آن برآیید، به خصوص اگر چندین ماه در سال خالی بماند. در اینجا برخی از عوامل مالی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

پیش پرداخت و نرخ بهره

مانند محل سکونت اصلی شما ، خرید خانه دوم مستلزم پیش پرداخت و وام مسکن (البته با بهره) است – مگر اینکه قصد پرداخت پول نقد را داشته باشید. در واقع، پیش پرداخت بالاتری برای خانه دوم مورد نیاز است. چرا اینطور است؟ خرید خانه دوم ریسک بالاتری برای وام‌دهنده وام مسکن است زیرا احتمال نکول در خانه دوم (در مقایسه با مسکن اصلی) در صورت مشکلات مالی وجود دارد.

همین منطق را می توان در مورد نرخ بهره نیز به کار برد. به منظور محافظت در برابر ضررهای احتمالی در صورت نکول، تقریباً همیشه نرخ بهره بالاتری برای وام مسکن برای خانه دوم وجود دارد.

الزامات نسبت بدهی به درآمد

برای واجد شرایط بودن برای وام مسکن برای خانه دوم، باید الزامات نسبت بدهی به درآمد (DTI) را برآورده کنید. DTI به میزان بدهی شما در مقابل مقدار پولی که به دست می آورید اشاره دارد. یک راه سریع برای محاسبه DTI این است که بدهی های ماهانه ای را که پرداخت می کنید جمع کنید و آن را بر حقوق ماهانه قبل از مالیات خود تقسیم کنید.

بودجه بندی ماهانه

ممکن است روی کاغذ برای وام مسکن دوم تأیید شده باشید ، اما باید اعداد را خرد کنید تا ببینید آیا وام مسکن اضافی منطق مالی خوبی دارد یا خیر. بهترین راه برای انجام این کار این است که تمام پرداخت های ماهانه خود را جمع کنید و این عدد را از حقوق ماهانه خود پس از مالیات کم کنید. پول باقی مانده جایی است که پرداخت دوم وام مسکن شما از آنجا انجام می شود.

ممکن است برای کمک به تعادل پرداخت دوم وام مسکن خود، روی درآمد اجاره حساب کنید، اما همچنان می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید به تنهایی از پس پرداخت هزینه برآیید، در صورتی که ملک شما به سرعتی که می‌خواهید اجاره نشود. علاوه بر این، قبل از تصمیم گیری، باید مالیات بر دارایی، هزینه های انجمن صاحبان خانه و هزینه های نگهداری عمومی را در نظر بگیرید.

فروش و پیش فروش آپارتمان در برج
تعمیر و نگهداری اجاره ای

شما همچنین می خواهید برای هزینه خرید ملک اجاره ای و تعمیر و نگهداری ناشی از آن آماده باشید. به عنوان مالک و احتمالاً صاحبخانه در تهران ، مسئولیت رسیدگی به تمام تعمیرات و آسیب‌ها بر عهده شماست. این می تواند به معنای پرداخت هزینه خدمات به تعمیرکار، خرید رنگ، دستگیره در و سایر محصولات بهبود خانه یا پرداخت خدمات چمن برای نگهداری از حیاط باشد.

حداقل 10٪ از اجاره سالانه را برای نگهداری و مدیریت املاک پس انداز کنید. اگر ملک شما 2000 دلار اجاره کند، اجاره سالانه 24000 دلار خواهد بود. بنابراین در صورت تعمیرات اضطراری باید 2400 دلار پس انداز کنید. به خاطر داشته باشید، تعمیرات ممکن است بیشتر یا کمتر از این تخمین هزینه داشته باشد، بنابراین همیشه ایده خوبی است که پول بیشتری پس انداز کنید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *