رویای خانه داری

آیا به خانه‌ای خیلی کوچک در تهران برخورد کرده‌اید که نمی‌توانید نیازهای مرتبط با بیماری همه‌گیر خود را برآورده کنید؟ زندگی با پدر و مادرت؟ آیا می توانید محل زندگی خود را در ایران به دلیل شغل خود انتخاب کنید؟ اگر چنین است، ممکن است درباره داشتن خانه اول یا بعدی خود رویاپردازی کنید. جستجو برای یک خانه جدید ممکن است مانند یک سفر طولانی و طاقت فرسا به نظر برسد – شاید آنقدر دلهره آور باشد که راه هایی برای جلوگیری از برداشتن اولین قدم ها پیدا کنید. اما حقیقت این است که خرید خانه در تهران نباید آنقدر که فکر می کنید طولانی باشد.

خرید خانه چقدر طول می کشد: جدول زمانی خرید آپارتمان

خرید خانه در سال 2022 چقدر طول می کشد؟

با توجه به شرایط فعلی بازار ایران ، باید حدود یک سال برای انتخاب و خرید خانه بعدی خود برنامه ریزی کنید . بیشتر این زمان صرف یافتن خانه مورد نظر شما می شود. وقتی برای اولین بار در بهار 2020 از ویروس کرونا شنیدیم ، برخی از کارشناسان پیش بینی کردند که اگر فروپاشی نشود، بازار مسکن سرد خواهد شد. برعکس این اتفاق افتاد. تعداد خریداران خانه در بازار ایران در واقع افزایش یافت. در همان زمان، بسیاری از صاحبان خانه ها در تهران ترجیح دادند تا زمانی که ابهامات ناشی از همه گیری برطرف نشود، در خانه های خود بمانند.

میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن

در نتیجه، نیروهای عرضه و تقاضا برای ایجاد یک بازار فروش بلندمدت برای مسکن مسلط شدند. در بسیاری از نقاط کشور، خریداران درگیر جنگ‌های مناقصه‌ای برای ایمن کردن خانه شده‌اند ، قیمت‌های بالاتر را پیشنهاد می‌کنند و از موارد احتمالی که معمولاً در یک قرارداد خرید برای محافظت از خریداران گنجانده شده است، چشم‌پوشی می‌کنند، مانند بازرسی خانه، ارزیابی و موارد احتمالی تامین مالی.

به همین دلیل، تقریباً غیرممکن است که پیش‌بینی کنید چقدر طول می‌کشد تا خانه پیدا کنید و یک پیشنهاد پذیرفته شود. کارشناسان مسکن زندی پیش بینی می کنند که بازار مسکن در سال 2022 تا حدودی سرد شود ، اما هیچ کس فکر نمی کند که بازار فروشنده به این زودی ها به سمت خریداران سوق پیدا کند. خبر خوب – اگر قبلاً صاحب خانه هستید و همزمان قصد خرید و فروش دارید – این است که احتمالاً برای فروش خانه فعلی خود مشکلی نخواهید داشت. برای ایمن بودن، فقط مطمئن شوید که مکانی برای اقامت دارید، اگر برای خرید خانه جدید مشکل دارید.

قبل از اینکه شروع به جستجوی خانه بعدی خود کنید کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا خود را برای شکار خانگی آماده کنید تا زمان لازم برای داشتن خانه بعدی خود را کوتاه کنید.

امور مالی خود را سازماندهی کنید

اگر به وام مسکن نیاز دارید، قبل از اینکه قدم در یک خانه باز بگذارید، نگاهی سرد و سخت به وضعیت مالی خود بیندازید. بسته به نحوه مدیریت مالی خود، ممکن است این مرحله را در یک یا دو روز طی کنید. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

  • امتیاز اعتباری خود را پیدا کنید و گزارش اعتباری خود را بررسی کنید
  • برای پیش‌پرداخت و هزینه‌های بسته شدن ، پول نقد پس انداز کنید
  • از بدهی های جدید اجتناب کنید، که نسبت بدهی به درآمد شما را افزایش می دهد (DTI)
  • مدارک خود را سازماندهی کنید. برای تأیید از قبل، به W-2، اظهارنامه مالیاتی، صورت‌حساب بانکی و اوراق خرد خود نیاز دارید.
کاهش قیمت آپارتمان با افزایش عرضه خانه در بازار مسکن

جایی که می خواهید زندگی کنید را مشخص کنید

در حالی که تاریخچه مالی خود را مرتب می کنید، باید محل زندگی خود را مشخص کنید. سبک زندگی خود را در نظر بگیرید و تحقیق کنید. با مزایا و معایب خرید خانه آشنا شوید . اگر مطمئن هستید که آماده هستید، محله ها و سیستم مدارس منطقه ای را که در نظر دارید بررسی کنید. با دوستان و خانواده در مورد آنچه دوست دارند و دوست ندارند درباره محل زندگی خود صحبت کنید. اگر روی جایی که می خواهید زندگی کنید تمرکز کنید، روند شکار خانه را کوتاه می کنید.

دریافت پیش تایید وام مسکن

مگر اینکه بتوانید یک پیشنهاد تمام نقدی برای یک خانه ارائه دهید، باید برای تامین مالی خرید، وام مسکن را تایید کنید. اولین قدم برای دریافت وام مسکن، درخواست برای پیش تایید است. قبل از اینکه به طور جدی خرید خانه را شروع کنید ، به یک پیش تایید نیاز دارید . وام دهنده شما تمام یا برخی از اطلاعات مالی شما، از جمله درآمد، سابقه اعتباری و بدهی فعلی شما را تأیید می کند.

هنگام درخواست، چقدر خانه می توانید تهیه کنید. این بدان معنی است که شما باید اسناد خاصی را برای پیش تأیید وام مسکن ارائه کنید ، مانند فیش حقوق، صورت حساب بانکی و اظهارنامه مالیاتی. پیش صلاحیت و پیش تایید را با هم اشتباه نگیرید . یک پیش صلاحیت زمانی مفید است که در مراحل اولیه خرید خانه هستید و سعی می کنید بودجه را تعیین کنید، اما زمانی که برای خانه جدید خرید می کنید به یک پیش تایید نیاز دارید.

نامه پیش تایید چیست؟

نامه پیش تأیید شما نشان می دهد که شما در مورد خرید خانه جدی هستید. نمایندگان و فروشندگان می دانند که پس از پذیرفته شدن پیشنهاد شما برای دریافت وام مشکلی نخواهید داشت. نامه پیش تأیید شما به شما کمک می کند تا زمانی که خانه مناسب را پیدا کردید، پیشنهاد خود را تقویت کنید و به فروشنده نشان دهید که توانایی مالی برای خرید خانه را دارید.

قیمت گذاری بر روی املاک و مستغلات توسط مشاورین مسکن

درخواست برای پیش تایید معمولاً زمان زیادی نمی برد. بسیاری از وام دهندگان به شما اجازه می دهند تا در کمتر از یک بعد از ظهر برای وام آنلاین درخواست دهید. اطمینان حاصل کنید که به تمام سوالات وام دهنده خود پاسخ می دهید، تمام اسناد مورد نیاز را ارسال می کنید و به تماس ها و ایمیل ها به موقع پاسخ می دهید. این سریعترین پیش تأیید ممکن را تضمین می کند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *