زندگی لوکس با پیش فروش آپارتمان در منطقه استاد معین

فصل خرید به سرعت شروع می شود

با توجه به همه پوشش‌ها، اگر از این ویروس بیمار نمی‌شوید (سالم و قوی بمانید)، احتمالاً به بیماری کووید-19 (کرونا ویروس) مبتلا شده‌اید. شکی نیست که این امر باعث ایجاد اختلال در اقتصاد و سبک زندگی ما نشده است. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این تاثیر ممکن است تا حدودی ماهیت موقتی داشته باشد. برای شواهد این موضوع، نباید به بازار مسکن نگاه کرد.

وضعیت خرید و فروش و جهت حرکت بازار مسکن در دوران کرونا

اگر چیزی نشانه ای از نقاط قوت اقتصاد ایران باشد، مسکن احتمالا کاندیدای خوبی است. دلیل آن این است که بین ساخت و ساز و هزینه‌های مربوط به لوازم و خدمات مربوط به خانه شما، سهم کلی مسکن در تولید ناخالص داخلی (GDP) به طور متوسط ​​بین 15 تا 18 درصد است. تولید ناخالص داخلی پذیرفته شده ترین معیار جهانی رشد اقتصادی (یا فقدان آن) است.

چه شواهدی برای این اطمینان در بخش مسکن و این واقعیت داریم که اگر آماده باشید، می‌تواند زمان مناسبی برای خرید خانه باشد؟ در ادامه این مقاله ما کارشناسان مسکن زندی به این موضوع می پردازیم که چرا ما در این مرحله به بازار مسکن اعتماد داریم و چرا شما نیز باید این کار را انجام دهید!

برنامه های خرید به پایان رسیده است

ما عادت کرده‌ایم در این مقطع زمانی که صحبت از اقتصاد می‌شود، چیزی جز سرفصل‌های بد ببینیم. با این حال، در بازار مسکن ایران ، واقعیت روی زمین کمی متفاوت از داستانی است که در اخبار کابلی گفته می‌شود. به طور خاص، برنامه های کاربردی برای خرید خانه 9 درصد بیشتر از یک سال قبل  بر اساس تنظیم فصلی اجرا می شود.

این به ویژه قدرتمند است زیرا سال گذشته در این زمان، ما از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار بهتری نسبت به حال حاضر بودیم، اما هنوز تقاضای مصرف‌کننده حتی قوی‌تر برای مسکن وجود دارد. به گفته فردی مک ، احتمالاً چند عامل باعث این امر می شود: یکی، برای تحریک استقراض و هزینه مصرف کننده، فدرال رزرو چندین حرکت انجام داده است که منجر به نرخ های وام مسکن شده است که در پایین ترین حد یا نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی هستند.

دومین عامل احتمالی مربوط به این واقعیت است که ما اخیراً زمان زیادی را در خانه خود می گذرانیم. از یک طرف، برخی از افراد ممکن است احساس شلوغی کنند و بخواهند خانه بزرگتری داشته باشند و از فلسفه فاصله گذاری اجتماعی برای به دست آوردن فضای شخصی بیشتری از خانواده خود استفاده کنند.

مردم در حال بازگشت به کار هستند

اگر سرفصل‌ها را بخوانید، می‌توانید این فکر را ببخشید که فکر می‌کنید همه اینها در مورد شغل در حال حاضر خبر بدی است. در حالی که افراد زیادی در تهران بیکار هستند و ما قصد نداریم آن را به حداقل برسانیم، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ما شروع به کار کرده ایم.

سرمایه گذاری در املاک اداری ، تجاری و مسکونی

در حالی که مطالبات اولیه برای بیمه بیکاری همچنان به میلیون ها نفر در هفته ثبت می شود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. اول، رسیدگی به بسیاری از ادعاها به دلیل عقب ماندگی های ایجاد شده توسط فناوری که برای رسیدگی به سطح اخراج های ناشی از تأثیر اقتصادی اولیه تعطیلی مشاغل پیرامون ویروس طراحی نشده بود، به تعویق افتاد.

با این حال، دومین و قطعی عامل مثبت این است که در آخرین داده های موجود، تعداد ادعاهای مستمر در سراسر کشور ایران کاهش یافته است و این برای اکثر ایالت ها نیز صادق است. این بدان معناست که مردم از بیکاری رها می شوند، یا به این دلیل که توانسته اند به شغل قبلی خود بازگردند یا کار جدیدی پیدا کرده اند. بازگرداندن درآمد باید عده ای را که قبلاً به خانه ها نگاه می کردند به بازار بازگرداند.

قیمت خانه های موجود در حال افزایش است

هیچ شکی وجود ندارد که وضعیت کووید-19 بر فروش خانه های موجود تأثیر گذاشته است – آنها در آوریل 17.2 درصد کاهش یافته و در سال 17.8 درصد کاهش یافته اند. سفارشات سرپناه در محل و اقامت در خانه قطعا به فروش این ماه لطمه می زند، اما آنچه جالب است روند قیمت است. آنها در ماه آوریل تقریباً 2.17٪ و در سال 7.4٪ افزایش یافته اند.

روند افزایش قیمت ها معرف چند چیز است. برای شروع، حدود 1.3 درصد موجودی کمتری  در بازار وجود داشت. موجودی در مقایسه با 3.4 ماه مارس، اندکی افزایش یافت، تا 4.1 ماه با سرعت فعلی فروش. با این حال، اگر خریدار هستید و خانه‌ای را پیدا می‌کنید که دوست دارید، می‌توانید پیشنهادی هم بدهید زیرا گزینه‌ها هنوز نسبتاً کمیاب هستند.

کاهش موجودی در ماه گذشته نشان می دهد که حداقل در ذهن بسیاری از فروشندگان، هر رکودی بسیار موقتی است و آنها معتقدند که می توانند قیمت بالاتری برای خانه خود در یک یا دو ماه ارائه دهند.

فروش خانه نوساز بالاتر است

فروش خانه های جدید در تهران در ماه آوریل 0.6 درصد افزایش یافت . مسلماً، این پس از آن است که آنها در ماه مارس 13.67 درصد را احساس کردند، اما نشان می دهد که هنوز علاقه وجود دارد. فروش خانه های جدید و موجود ممکن است در ماه های آینده کمی افزایش یابد. افزایش هفته به هفته اخیر در برنامه های خرید مطمئناً در این جهت است.

نکته دیگری که ممکن است مورد توجه خریداران در تهران باشد این است که قیمت خانه‌های نوساز کاهش یافته است، 6.49 درصد از فوریه و 8.58 درصد از آوریل سال گذشته کاهش یافته است. سازندگان در کار نشستن بر روی موجودی کالا نیستند، بنابراین اگر به دنبال بازار ساخت و ساز جدید هستید، ممکن است اکنون زمان آن باشد که به خانه بپرید.

رهن و اجاره خانه و آپارتمان با کمک مشاوران مسکن

مشاوران املاک خوشبین هستند

در شرایط فعلی، انجمن ملی ملکی‌ها نظرسنجی‌های هفتگی را از نقطه نظر نمونه‌ای از اعضای خود که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند، ارزیابی می‌کند. اگرچه همه املاک و مستغلات محلی هستند و وضعیت موجود در بازار از بازاری به بازار دیگر متفاوت است، مهم است که توجه داشته باشید که 79٪ از افراد مورد بررسی  در یکی از این دو دسته قرار می گیرند که این موضوع بر روی معاملات املاک و مستغلات تأثیر می گذارد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *