بررسی بودجه جهت خرید

تصمیم گیری برای خرید خانه در ایران می تواند یکی از هیجان انگیزترین دوران زندگی شما باشد. قبل از غواصی، مهم است که چند سوال از خود بپرسید و چگونگی تعادل خواسته ها و نیازهای خود را با بودجه خود بررسی کنید. ما مشاوران املاک زندی یک راهنمای کامل برای شکار خانه گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم خانه مناسب خود را در تهران با قیمتی که می‌توانید بخرید پیدا کنید.

راهنمای خرید خانه: نکات و ترفندهایی برای شکارچیان خانه

مرحله 1: بودجه خود را تعیین کنید و فرآیند تصویب را شروع کنید

قبل از شروع به بررسی خانه ها، تعیین کنید که چقدر خانه می توانید بپردازید. از یک ماشین حساب آنلاین بودجه برای تعیین میزان پرداخت وام مسکنی که می توانید هر ماه بپردازید، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پرداخت وام مسکن تنها هزینه ای نیست که هر ماه به عنوان صاحب خانه متحمل می شوید. حتماً موارد زیر را نیز در بودجه خود لحاظ کنید:

  • مالیات بر مستغلات
  • بیمه صاحب خانه
  • نگهداری و نگهداری خانه
  • هزینه های انجمن صاحبان خانه (HOA).
  • تاسیسات (گاز، برق، آب)
  • هزینه های غیرمنتظره (اورژانس های پزشکی و تعمیرات غیرمنتظره خانه)

تخمین بازپرداخت وام مسکن

از یک ماشین حساب وام مسکن برای تخمین پرداخت های ماهانه خود بر اساس عواملی مانند قیمت خانه، پیش پرداخت، مدت وام و نرخ بهره وام مسکن استفاده کنید. حتما تاییدیه اولیه وام مسکن را با یک پیش تایید نامه دریافت کنید که با نامه پیش صلاحیت متفاوت است . بیایید نگاهی به چرایی آن بیاندازیم.

نامه پیش صلاحیت: وقتی وام دهنده می گوید که شما برای مقدار مشخصی واجد شرایط هستید، بر اساس تأیید شفاهی درآمد و امتیاز اعتباری خود، تخمین تقریبی از آنچه می توانید بپردازید به شما می دهد .

نامه پیش تأیید: نامه پیش تأیید از وام دهنده وام مسکن، مبلغ وام رهنی را که شما واجد شرایط دریافت آن هستید، بیان می کند. وزن بیشتری نسبت به نامه پیش صلاحیت دارد، زیرا وام دهندگان آن را بر اساس اسناد رسمی، از جمله صورتحساب های بانکی، W-2s و گزارش اعتباری شما محاسبه می کنند.

حتی با داشتن یک نامه پیش صلاحیت، بسیاری از مشاوران املاک تا زمانی که تاییدیه اولیه وام مسکن را دریافت نکنید، با شما کار نمی کنند. اگر می خواهید شانس خود را برای ارائه یک پیشنهاد موفق افزایش دهید، یک نامه تایید تایید شده (VAL) از Rocket Mortgage® را در نظر بگیرید. زیرا به فروشندگان نشان می دهد که مشخصات مالی شما – از جمله دارایی ها، امتیاز اعتباری و درآمد شما – به طور کامل توسط کارشناسان وام خانه ما بررسی شده است.

خانه و آپارتمان زیر قیمت بازار مسکن

مرحله 2: یک لیست خرید خانگی از چیزهای ضروری و خوب ایجاد کنید

برای اطمینان از شروع درست، خرید خانه در تهران ممکن است شامل اولویت‌بندی باشد. پیشنهاد می کنیم با فهرست کردن هر اتاقی که دوست دارید خانه شما داشته باشد، شروع کنید. سپس، اتاق به اتاق بروید و ویژگی هایی را که می خواهید هر کدام داشته باشد، بنویسید.

می‌توانید این ویژگی‌ها را به سه دسته سازمان‌دهی کنید: مواردی که باید داشته باشید، موارد خوبی که باید داشته باشید و مواردی که معامله شکن هستند. وقتی اتاق به اتاق رفت و آمدتان تمام شد، چیزهای ضروری و خوب را برای کل خانه در نظر بگیرید.

باید ها

وقتی چیزی ضروری است، شما به سادگی نمی توانید بدون آن در خانه خود زندگی کنید و از جمله مواردی است که برای از بین بردن خانه هایی که کار نمی کنند استفاده می کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما کاملاً به سه اتاق خواب برای اسکان خانواده خود، یک اتاق با نور مناسب برای دفتر خانه از راه دور خود یا فضای گاراژ زیادی برای ماشین کلاسیکی که بازسازی کرده اید نیاز داشته باشید.

با فهرستی از موارد ضروری، می‌توانید فهرست‌های املاک و مستغلات را به طور مؤثرتری بررسی کنید. شاید خانه‌ای را پیدا کرده باشید که از هر نظر به نظر می‌رسد یک خانه عالی است، اما حیاط خلوت ندارد و کیلومترها دورتر از نزدیک‌ترین مدرسه قرار دارد. اگر خانواده ای پرجمعیت با کودکان خردسال و یک سگ دارید، فضای بیرونی و نزدیکی به مدرسه برای شما ضروری است.

مرحله 3: وب سایت ها و برنامه های شکار خانه را بررسی کنید

خانه‌های فروش را به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه تلفن جستجو کنید تا بازار مسکن محلی خود را احساس کنید. وب‌سایت‌های شکار خانه می‌توانند به شما نگاه دقیقی نسبت به میزان فروش متوسط ​​خانه در منطقه شما ارائه دهند و ایده واقعی‌تری از نوع خانه‌ای که می‌توانید بخرید ارائه دهند.

تحقیق در مورد خانه‌ها به صورت آنلاین به شما امکان می‌دهد تا محله‌های بالقوه را برای مدارس، خرید، میزان جرم و جنایت و هر چیز دیگری که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، بررسی کنید. برنامه‌ها می‌توانند به ساده‌سازی فرآیند شما کمک کنند و دسترسی سازمان‌یافته به فهرست‌ها را فراهم کنند.

قیمت آنچه در بازار ایران می بینید را با بودجه خود مقایسه کنید. سپس، چند آدرس را یادداشت کنید و با مشاور املاک خود یا شرکت های املاکی که خانه های مورد نظر شما را فهرست کرده اند تماس بگیرید.

توجه به امکانات و ویژگی های محله و آپارتمان مورد نظر
مرحله 4: با یک مشاور املاک و مستغلات یا REALTOR® ارتباط برقرار کنید

یک مشاور املاک و مستغلات یا REALTOR® یک متخصص در بازار محلی شما است که می تواند خرید خانه را آسان تر و استرس زاتر کند. آنها می توانند به محدود کردن جستجوی شما کمک کنند، به شما ایده بهتری در مورد چگونگی استفاده از بودجه خود را ارائه دهند و خانه های بیشتری را نسبت به آنچه که خودتان بتوانید مشاهده کنید به شما نشان می دهند.

یک مشاور املاک و مستغلات یا REALTOR® نیز به‌دقت نیازهای فردی شما را در نظر می‌گیرد، زیرا خانه‌هایی را برای نشان دادن به شما پیشنهاد می‌کند، نه اینکه صرفاً تلاش کند شما را به سمت بزرگترین فروش و کمیسیون سوق دهد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *