اقتضای ارزیابی چیست؟

یک ارزیابی احتمالی می تواند به شما کمک کند وقتی پیشنهادی برای خانه در تهران ارائه می دهید از نظر مالی از خود محافظت کنید. ما مشاورین مسکن زندی کمی در مورد اهمیت گرفتن یک ارزیابی احتمالی هنگام خرید خانه به شما آموزش خواهیم داد . ما همچنین انواع مختلفی از موارد احتمالی را بررسی خواهیم کرد و اینکه آیا ممکن است به نوع خاصی نیاز داشته باشید یا نه.

ارزیابی ارزش خانه و آپارتمان برای خرید و فروش

پیش‌فرض شرطی است که قبل از ادامه پیشنهاد باید رعایت شود. به عبارت دیگر، به نوعی مانند یک شبکه ایمنی است. بنابراین، ارزیابی احتمالی به این معنی است که اگر خانه شما برای مبلغی که شما موافقت کرده‌اید ارزیابی نکند، می‌توانید با سپرده خود از معامله خارج شوید. یک ارزیابی ارزش بازار منصفانه خانه ای را که می خواهید بخرید تعیین می کند.

مشاور املاک شما در تهران ممکن است به شما توصیه کند که هنگام ارائه پیشنهاد برای خانه، یک یا چند مورد احتمالی را در نظر بگیرید. موارد احتمالی قراردادهای فردی نیستند. در عوض، آنها در کنار پیشنهاد شما گنجانده شده اند. مانند پیشنهاد شما، فروشنده این گزینه را دارد که آنها را بپذیرد یا رد کند.

پیشنهاد احتمالی چیست؟

پیشنهاد احتمالی به شما این امکان را می دهد که از قرارداد خرید خود عقب نشینی کنید (و پولی را که واریز کرده اید پس بگیرید) اگر چیزی در مورد خانه یاد گرفتید که باعث می شود بخواهید فروش را لغو کنید. شما به طور سنتی هنگام ارائه پیشنهادی برای خانه، مقداری پول را در صندوق امانی “واریز واقعی” می گذارید.

سپرده پولی جدی درصد کمی از پیش پرداخت شما است که در یک حساب خنثی قرار می دهید و به فروشنده می گوید که در خرید خانه جدی هستید. اگر فروشنده پیشنهاد شما را بپذیرد، این سپرده به سمت پیش پرداخت شما می رود. اگر فروشنده پیشنهاد شما را رد کند، پول خود را پس می گیرید.

شما این امکان را دارید که پیشنهاد خود را لغو کنید و در صورت عدم رعایت شرایط، پیشنهاد خود را پس بگیرید. از سوی دیگر، اگر در پیشنهادتان احتمالی وجود نداشته باشد و بعداً بخواهید از فروش خارج شوید، سپرده‌ای را که هنگام ارائه پیشنهاد در امانت گذاشته‌اید از دست خواهید داد و ممکن است همچنان از نظر قانونی موظف باشید.

 برای خرید خانه در ایران حوادث غیرمترقبه به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که خانه‌ای با مشکلات عمده نمی‌خرید یا هزینه بیشتری برای خانه خود پرداخت نمی‌کنید که می‌توان از طریق وام مسکن تامین مالی کرد.

ارزیابی احتمالی چگونه کار می کند؟

وام دهنده شما در طول درخواست وام شما یک ارزیابی خانه را سفارش می دهد و یک ارزیاب دارای مجوز به خانه ای که می خواهید بخرید و همچنین منطقه ای که در آن قرار دارد نگاهی می اندازد. سپس ارزیاب به شما نظر حرفه ای درباره ارزش خانه می دهد. وام دهندگان نیاز به ارزیابی دارند زیرا اطمینان می دهند که خانه به قیمتی بیشتر از ارزشش فروخته نمی شود.

کارشناسی فنی املاک و قیمت گذاری روی آن توسط مشاورین مسکن

اگر ارزیابی کمتر از پیشنهاد شما برگشت، یا می‌خواهید از فروشنده بخواهید قیمت فروش را پایین بیاورد، یا پول نقد را برای پوشش تفاوت بین ارزیابی و پیشنهادتان ارائه کنید، یا از فروش خارج شوید. اگر احتمال ارزیابی داشته باشید، اهرمی در مذاکره با قیمت کمتر خواهید داشت. در نهایت، اگر شما و فروشنده نتوانید به توافق برسید، ممکن است مجبور شوید از فروش خارج شوید.

 اما، بدون احتمال ارزیابی، ممکن است گزینه ی دور شدن برای شما در دسترس نباشد. در حالی که نیازی به ارزیابی احتمالی نیست، چشم پوشی از بند می تواند کار را برای شما بسیار دشوار کند اگر ارزیابی خانه پایین باشد. حداقل ممکن است در خطر شکستن قرارداد و از دست دادن سپرده خود باشید.

احتیاط وام مسکن

اگر نتوانید برای وام مسکن خود بودجه دریافت کنید، یک وام احتیاطی ، که احتیاطی مالی یا احتمال وام نیز نامیده می‌شود، از شما محافظت می‌کند. تحت یک شرایط مالی احتمالی، تا زمانی که نامه تاییدیه مشخصی از یک شرکت وام مسکن دریافت نکنید، در فروش خانه خود قفل نمی شوید. پیش تأییدیه های وام مسکن و پیش صلاحیت ها تا زمانی که تأیید کامل را دریافت نکنید، مشخص نمی شوند.

 بسیاری از خریداران در ایران که برای اولین بار خانه خریداری می کنند این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند تامین مالی آنها پس از دریافت پیش تاییدیه تعیین می شود. در واقع، اگر وضعیت مالی شما نسبت به زمانی که از زمان دریافت تاییدیه قبلی تغییر کرده است، نتوانید به اندازه ای که در ابتدا فکر می کردید، بودجه دریافت کنید. اگر شما و فروشنده نتوانید به توافق برسید و نتوانید وام دریافت کنید، ممکن است بتوانید سپرده خود را پس بگیرید و از فروش خارج شوید.

احتمال بازرسی

یک بازرسی احتمالی شما را در قرارداد فروش قفل می کند تنها در صورتی که خانه بازرسی را انجام دهد. بازرسی‌ها فشرده‌تر از ارزیابی‌ها هستند و به شما نگاهی عمیق‌تر به مواردی که باید در خانه اصلاح یا اصلاح شوند، می‌دهند. مطمئن شوید که مشخص کرده اید که خانه چه نوع بازرسی هایی را باید بگذراند.

توجه به شرایط کنونی بازار مسکن در محل زندگی شما

بازرسی قالب، آفات و فونداسیون همگی مورد نیاز است. وام دهنده وام مسکن شما می تواند به شما کمک کند بفهمید کدام بازرسی مورد نیاز دولتی و کدام یک اختیاری است. برای مثال، اگر می‌خواهید خانه‌ای را در ایران خریداری کنید که قبل از سال 1978 ساخته شده است و خانه در گذشته چنین خانه‌ای نداشته است، بازرسی برای رنگ‌های مبتنی بر سرب بسیار مهم است. اگر خانه بازرسی نشد، می توانید با فروشنده برای رفع مشکل مذاکره کنید. در غیر این صورت، می توانید از فروش خارج شوید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *