زندگی لوکس با پیش فروش آپارتمان در منطقه استاد معین

ساختمان های مسکونی

صنعت ساخت و ساز مسکونی در سال گذشته به سرعت در ایران تغییر کرد. در پی همه گیری، تقاضا برای فضاهای مسکونی و اداری به تدریج در تهران افزایش یافت. با استفاده از مدل‌های کار ترکیبی و کار از خانه، مردم به اهمیت داشتن خانه پی برده‌اند. در نتیجه افزایش تقاضای مسکن، صنعت ساختمان در سال گذشته سرعت خود را افزایش داد. این مقاله که توسط مشاوران مسکن زندی آماده شده است را با دقت مطالعه کنید.

چگونه سال 2021 نقطه عطفی برای ساخت ساختمان های مسکونی بود

افزایش تقاضا برای فضاهای مسکونی امن

کار از خانه در ایران به عنوان یک روند گسترده در دو سال گذشته ظاهر شده است و منجر به مهاجرت معکوس قابل توجهی شده است. با افزایش تعداد افراد کار از راه دور، تقاضا برای املاک مسکونی در شهرهای ردیف 2 و ردیف 3 افزایش یافت. مهمتر از همه، به وزارت مسکن و شهرسازی (MoHUA) بودجه ای بیش از یک میلیون روپیه اختصاص داده شد. 50000 کرور برای تقویت ساخت و ساز ساختمان های مسکونی. 

علاوه بر این، در مرحله اولیه قرنطینه در تهران ، صنعت ساختمان شاهد رکود بزرگی بود. به دلیل کمبود نیروی کار و اختلال در زنجیره تامین و مواد خام، صنعت با شکست بزرگی مواجه شد. با این حال، با احیای تدریجی تقریباً همه بخش‌ها، دولت هند صندوقی به مبلغ 3.5 میلیارد دلار برای شروع پروژه‌های مسکن متوقف کرد.

نرخ بهره وام مسکن

به دلیل پایین بودن نرخ بهره وام مسکن و کاهش حق تمبر، بازار املاک و مستغلات شاهد جهش قابل توجهی بود. در واقع، صنعت شاهد بهبود قابل توجهی در فروش در بخش‌های مسکونی بود. تحقیقات نشان می دهد که صنعت ساخت و ساز مسکونی با رشد بالقوه 7.9 درصد در سال 2021، تا سال 2030 به طور متوسط ​​6.5 درصد رشد خواهد کرد.

افزایش تقاضا برای خرید و اجاره خانه و آپارتمان با رشد جمعیت

خانه های مجهز به یک اولویت تبدیل شد

انتخاب مسکن در ایران به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تقریباً تمام بخش‌های بازار املاک و مستغلات شاهد افزایش تقاضا برای اقامتگاه‌های آماده نقل مکان بودند. علاوه بر این، فضاهای زندگی مقرون به صرفه و مجهز به ناچار انتخاب ارجح برای اکثریت مردم بوده است. در پاسخ به تقاضای فزاینده، توسعه دهندگان املاک و مستغلات تمرکز بیشتری را بر روی ارائه امکانات رفاهی برای یک سبک زندگی سالم متمرکز کرده اند.

 علاوه بر این، ترکیبی از تحرک شخصی بسیار کارآمد، سلامتی، فراهم کردن مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و دسترسی سریع و بدون دردسر به تاکسی‌ها و امکانات بهداشتی بدون شک آینده املاک و مستغلات را تعیین می‌کند.

جاده پیش رو بازار مسکن

پس از رکود در ایران در صنعت ساخت و ساز، بخش مسکونی به تدریج این صنعت را به سرعت خود باز می گرداند. فرهنگ کار جدید تقاضا برای مسکن از جمله اجاره را افزایش داده است. با افزایش تقاضا برای مسکن باثبات و مجهز، توسعه دهندگان املاک و مستغلات در درجه اول بر گروه با درآمد متوسط ​​متمرکز شده اند.

سرمایه گذاری در بازار مسکن با خرید و پیش خرید واحد های آپارتمانی

در همین حال، بخش مسکونی بیش از 7 درصد از کل سرمایه گذاری املاک و مستغلات را در سه ماهه چهارم سال 2021 جذب کرد. این نشان دهنده رشد مداوم و گسترش بالقوه بخش مسکونی در سال های آینده است.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *