تجزیه و تحلیل وضعیت قیمت آپارتمان و مسکن

به گفته بلک نایت، ارائه‌دهنده فناوری و تجزیه و تحلیل وام مسکن، به اصطلاح دارایی قابل استفاده، که مقدار پول نقدی است که وام گیرنده ممکن است از خانه خود برداشت کند در حالی که هنوز 20 درصد از سهام خود را بر روی کاغذ باقی می‌گذارد، بالاترین رقم جدید 11 تریلیون دلاری را تعیین می‌کند. سال که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است. اهرم، یا نسبت بدهی صاحب خانه به ارزش خانه اش، پیش فروش آپارتمان در استاد معین در همان زمان به شدت کاهش یافته است.

رشد سهام شرکت های سازنده آپارتمان مسکونی

این پایین ترین سطح بدهی وام مسکن در تاریخ ایالات متحده است که کمتر از 43 درصد قیمت مسکن است. وقتی وام گیرنده بیش از ارزش خانه خود بدهی دارد، دارای ارزش ویژه منفی است. در مقایسه با سال 2011، زمانی که بیش از یک چهارم کل وام گیرندگان زیر آب بودند، این یک پیشرفت است. تنها 2.5 درصد از وام گیرندگان دارای حقوق صاحبان سهام در خانه های خود کمتر از 10 درصد هستند. اگر ارزش اموال کاهش یابد، این امر محافظت قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

تاثیر تحریم بر وضعیت موجود در بازار املاک و مستغلات

فقط 3 درصد از وام های مسکن سررسید شده است، که برای معوقات وام مسکن یک رکورد پایین است. علیرغم افزایش چشمگیر معوقات در سال اول، در حال حاضر نسبت به قبل از شیوع بیماری همه گیر هنوز وام های سررسید شده کمتری وجود دارد. هنوز 645000 وام گیرنده در برنامه های تحمل وام مسکن در ارتباط با بیماری همه گیر هستند که به بهبود میلیون ها نفر کمک کرده است.

حتی با وجود اینکه برنامه های تحمل مربوط به بیماری همه گیر توسط حدود 300000 بدهکار به پایان رسیده است، اما هنوز سررسید شده است. اگرچه معوقات وام مسکن هنوز در سطوح پایین تاریخی قرار دارد، وام های اخیر شاهد افزایش تعداد معوقات بوده است. مهم ترین مسئله در بازار مسکن در حال حاضر، قیمت مسکن است که در اکثر مناطق در پایین ترین حد خود قرار دارد.

تاثیر تحریم بر وضعیت موجود در بازار املاک و مستغلات

محاسبه قیمت مسکن و آپارتمان

 در حالی که موجودی در حال افزایش است، هنوز کمتر از نصف مقدار قبل از همه گیری است.  افزایش موجودی ممکن است در نهایت باعث کاهش قیمت مسکن شود، اما نرخ دو رقمی تا کنون بسیار انعطاف پذیر بوده است. پیش فروش آپارتمان در تهران از آنجایی که افزایش هزینه های مسکن شروع به فشار بر مالی برخی از خریداران می کند، کسانی که در بازار باقی می مانند باید انتظار شرایط رقابتی کمتری را در اواخر سال داشته باشند.

بازار مسکن بر اساس چرخه عرضه و تقاضا است. بازار خریدار زمانی وجود دارد که موجودی زیادی از املاک برای فروش وجود داشته باشد و قیمت املاک کاهش یابد. با این حال، زمانی که موجودی کالا کم است، مسکن ها تقاضای بالایی دارند و بازار به سمت بازار فروشنده تغییر می کند. ایجاد خانه های جدید و تکمیل منابع نیاز به زمان دارد.

تجزیه و تحلیل وضعیت قیمت آپارتمان و مسکن

ارزش خانه ها بدون توجه به رکود ممکن است کاهش یابد

در صورت افزایش موجودی و برآورده شدن تقاضا، قیمت مسکن شروع به کاهش خواهد کرد. دلیل دیگری که اخیراً قیمت ملک کاهش یافته است این است که افراد دیگر توان خرید آن را ندارند. سطح درآمد با هزینه های خانه همگام نبوده است، و بسیاری از خریدارانی که برای اولین بار هنوز از وام های دانشگاهی رنج می برند، نمی توانند وزن اضافی وام مسکن را تحمل کنند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *