تعیین سطح ریسک مناسب برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه

عرضه و تقاضا در املاک و مستغلات

زمان بسیار سختی برای خرید یا فروش خانه است. آیا از اینجا به بعد اوضاع بهتر خواهد شد یا در مراحل ابتدایی سقوط املاک مسکونی هستیم؟ اکنون دلیلی وجود دارد که باور کنیم هر یک از گزینه ها یک احتمال است. انجمن ملی مشاوران املاک روز جمعه اعلام کرد فروش خانه در ماه اکتبر برای نهمین ماه کاهش 5.9 درصدی کاهش یافت.

وضعیت خرید و فروش آپارتمان در بازار مسکن

 این کاهش فروش را به نرخ سالانه 4.43 میلیون کاهش داد که بدترین میزان از ماه می 2020 و کمترین میزان از سال 2011 است، اگر ماه های اولیه همه گیری را در نظر نگیرید. تعداد خانه های موجود جهت پیش فروش آپارتمان در استاد معین در بازار نیز کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از ماه می رسید. با توجه به اینکه نرخ وام مسکن در ماه گذشته به افزایش خود ادامه داد و بسیاری از خریداران بالقوه را از بازار خارج کرد، ادامه رکود تعجب آور نبود.

نرخ های وام مسکن در کشور

نرخ های وام مسکن در این هفته به شدت کاهش یافت و این امید را ایجاد کرد که فروش در ماه های آینده بهبود یابد. با این حال، برخی از اقتصاددانان هشدار می‌دهند که رونق مسکن در دوران همه‌گیری که در آن قیمت‌ها 42 درصد افزایش می‌یابد ، احتمالاً به زمین خواهد خورد و قیمت‌ها را از بین می‌برد. این خبر بدی برای صاحبان خانه است.

همان عاملی که فروش مسکن را در سال جاری کاهش داد – نرخ وام مسکن – ممکن است دلیلی برای چرخش آینده باشد. طبق داده‌های Freddie Mac، متوسط ​​نرخ پیشنهادی برای وام مسکن ثابت 30 ساله در پایان اکتبر به 7.08٪ رسید که بیش از دو برابر نرخ 3.22٪ در ابتدای سال بود. 2 که پرداخت ماهانه را برای بسیاری از خریداران بالقوه غیرقابل تحمل کرده است.

افزایش عرضه مسکن در بازار املاک و مستغلات با آغاز پیش فروش آپارتمان در اسلامشهر

افزایش نرخ وام مسکن

نرخ‌های وام مسکن در حال افزایش است و در سال 2021 به پایین‌ترین حد خود رسیده است تا در ماه گذشته به بالاترین حد خود در چند دهه گذشته برسد. نرخ ها تمایل دارند جهت بازده اوراق قرضه خزانه 10 ساله را دنبال کنند که معمولاً همراه با ترس از تورم افزایش می یابد. تورم خروشان امسال و کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در واکنش به آن ، نرخ وام مسکن را به سمت آسمان سوق داده است. اما نشانه های اخیر قیمت های خنک کننده تا حدودی فشار را از بین برده است.

طبق اعلام انجمن بانکداران وام مسکن، کاهش نرخ ها باعث افزایش 4 درصدی درخواست های وام مسکن در هفته گذشته شد.  اقتصاددانان در ولز فارگو سکیوریتیز در تفسیری گفتند: «این نشانه دلگرم‌کننده‌ای است که نشان می‌دهد هنوز پیش فروش آپارتمان در اسلامشهر تعداد زیادی از خریداران آماده خرید خانه در اولین نشانه کاهش نرخ وام مسکن هستند».

بازسازی بافت های فرسوده و شروع پیش فروش آپارتمان در تهران زیر قیمت بازار

قیمت گذاری بر املاک

لارنس یون، اقتصاددان ارشد NAR در تفسیری گفت در واقع، فروش خانه ممکن است به زودی به پایان برسد. و Pantheon، در کنار پیش‌بینی سقوط قیمت، تا زمانی که نرخ‌های وام مسکن افزایش نیابد، فروش پیش‌بینی‌شده در اوایل سال آینده کف خواهد یافت. با این حال، اقتصاددانان ولز فارگو هشدار دادند که به محض کاهش نرخ های وام مسکن، آنها می توانند دوباره افزایش یابند – همه چیز بستگی به این دارد که با تورم چه اتفاقی می افتد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *